close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

נעלי טרום הליכה – מהי החשיבות של בחירה נכונה לילד שלכם

מערכת שורשכג טבת, תשפא07/01/2021

נעלי טרום הליכה לא נמצאות במודעות של הורים עד שמגיע הרגע בו הם צריכים לבחור נעל כזו עבור הילד שלהם. אז מהן בכלל נעלי טרום הליכה? למה צריך אותן? ומה ההבדל ביניהן לבין נעלי צעד ראשון? כל התשובות – בהמשך

תגיות:
צילום: אתר הלקוח
מהן נעלי טרום הליכה
נעליים אלה הן הנעליים הראשונות של הילד שלכם. הן נראות כמו שילוב מעט מוזר של גרביים ונעליים. מטרתן היא לשמור על רגלו של הילד מפני משטחים קרים או חמים ולמנוע החלקה כשהוא עושה את צעדיו הראשונים. נעלי טרום הליכה צריכות להיות גמישות וקלות כדי לא להפריע לתנועה הטבעית של הרגל.
צילום: אתר הלקוח
בצעדיו הראשונים, הילד לומד לשמור על איזון והרגל מתרגלת לאדמה השונה עליה היא דורכת ואסור לנעל להיות מכשול לדברים אלו.

היתרונות של נעלי טרום הליכה
סוג נעלים זה, בניגוד לכל סוג אחר של נעליים, תומכות בתינוק שלכם בצעדים הראשונים שלו. זאת מכיוון שנעלי טרום הליכה מעוצבות עם סוליה רכה וגמישה המאפשרת לתינוקות להרגיש את האדמה ובכך לפתח מיומנויות קוגניטיביות ומוטוריות. נעלי טרום הליכה מציעות תמיכה והגנה נוספת לאצבעות הרגליים מפני הטמפרטורה של הרצפה ושטחים לא בטוחים. בנוסף, נעלי טרום הליכה שומרות על הרגל שלא תתלכלך ותיפצע.

מתי קונים נעלי טרום הליכה?
אין תקופת זמן מדויקת מכיוון שכל ילד מתחיל ללכת בזמן שלו. חלון הזמן השכיח ביותר הוא בין גיל שנה לשנה וחצי אבל כאמור זה יכול להגיע לפני או אחרי, אין סיבה לדאגה בשני המקרים. הזמן הנכון לקנות נעלי טרום הליכה הוא כשהילד מתחיל ללכת לאיטו והוא נעזר ברהיטים בשביל זה. הרבה הורים קונים נעלי טרום הליכה בשלב זה כדי להגן על רגליו של הילד ממשטחים קרים ולמנוע החלקה כמו שכבר הזכרנו.

מה ההבדל בינן לבין נעלי צעד ראשון?
נעלי צעד ראשון, לעומת נעלי טרום הליכה, הן נעליים של ממש. כבר אמרנו מהן נעלי טרום הליכה (שילוב של גרב ונעל) ומה הן צריכות להיות (גמישות וקלות). נעלי צעד ראשון הן נעליים כמו אלה שאנחנו קונים לעצמינו אבל במידה קטנה המתאימה לילדכם הקטן.

על מה להקפיד בקנייה של נעלי טרום הליכה?
• מתאימות לרגלו של התינוק – במידה והנעליים לא יתאימו לרגלו של התינוק מכל סיבה שהיא, זה עלול לפגוע בהתפתחות של רגלו.
• קלות – ילדכם לא צריך להאבק עם הנעל כדי שהוא יוכל ללכת. הנעליים צריכות לתת הרגשה של הליכה יחפה ולכן צריכות להיות קלות ככל האפשר.
• גמישות – רגלו של הילד גדלה ומתפתחת בזמן ההליכה ולכן הנעל צריכה להיות כזו שתיתן לו את מרחב התנועה המירבי שאפשר.
• בעלות סוליות מונעות החלקה – המטרה שלהן מובנת – למנוע החלקה של ילדכם.
• חדשות ולא יד שנייה! – זהו סעיף חשוב מאוד כיוון שעם הזמן הנעל תתפוס את צורת רגלו של ילדכם ואם תיקנו נעלי טרום הליכה מיד שנייה, אתם בעצם מונעים מהרגל של ילדכם להתפתח בצורה הייחודית שלה.
• בעלות סגירה טובה – בתקופה זו, ילדכם מן הסתם עוד לומד את הבסיס של איך ללכת והוא ייפול וימעד, אין מה לעשות. סגירה טובה תעזור למנוע פציעות קרסול ונפילת הנעל מהרגל.
• קלות לנעילה – חשוב מאוד שיהיה לכם קל ופשוט לנעול לילדכם את הנעל.


איך נעלי טרום הליכה עוזרות להתפתחות של הילד?
נעלי טרום הליכה עוזרות לילד לפתח שני דברים חשובים ביותר: הדבר הראשון הוא כוח. הרמת הרגל והנחת המשקל עליה, הן לא דבר שבא באופן טבעי לילד שעושה את הצעדים הראשונים בחייו. מטרתן של נעליים אלה הן להפוך את התנועה הזאת לטבעית בשביל הילד ועוזרות לו לפתח את שרירי הרגליים והירכיים שהם המפתח להליכה. הדבר השני הוא איזון. נעלי טרום הליכה מיוצרות בצורה כזאת שהן עוזרות לילדכם לשמור על האיזון שלו בכך שהן נותנות את התמיכה הנחוצה לשמירה על איזון.

מקווים שהצלחנו לענות על כמה שאלות שעלו בראשכם. עכשיו אתם יכולים לגשת לחנות בלי חשש, אך אנחנו בכל זאת מציעים להתייעץ עם אנשי מקצוע כדי לקבל הסבר מקצועי ועמוק יותר.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה